0

Skydive Strömstad

Detta kanske är lite off topic för min blogg men jag vill gärna dela med mig av detta äventyr.
 
 
Att hoppa fallskärm kan sammanfattas med ett par ord:
Adrenalin
Lyckorus
Äventyr
Nervositet
 
Vi hade riktig tur med vädret denna dag, molnfritt, ca 23°och nästintill vindstilla. Efter många nervösa dagar va det äntligen dags. Vi flög upp över Strömstad vid middagstid och jag kan lova Er att många tankar flög genom mitt huvud under tiden som planet intog den rätta hopphöjden. När vi väl fick grönt ljus att hoppa kom jag att tänka på vad en god vän som är pilot har sagt "- Att öppna dörrar på ett flygplan som flyger är en väldigt dålig idé". Dörren öppnades, ett öronbedövande väsande hördes i hela planet, vi kasade fram mot kanten. Att hänga utanför planet och känna vinden kan inte beskrivas, det måste upplevas! helt galet. Kamerakillen hoppade och vi hängde på. Jag tappade orienteringen helt under dom första volterna och skymtade planet i ögonvrån innnan det försvann helt, det fria fallet hade påbörjats. Så fort vi hade stabiliserats fylldes min kropp av ett obeskrivligt lyckorus, utsikten va magnifik. Efter ca 50 sek fritt fall kom skärmen ut och bromsade upp oss med ett häftigt ryck, allt blev tyst och rogivande runt omkring oss. Fem minuter senare landade vi mjukt och allt va över. Min sambo fick en jätte kram, mina händer och ben skakade, har aldrig känt något liknande. Kommer jag att göra det igen? Självklart:)
 
 
Adrenalin,lycka,äventyr
 
 
Skydive fallskärm skydive tandemhopp

Kommentera här: